
Tryb postępowania
-
Pobranie odpowiedniego wniosku ze strony PCPR’u odpowiadającego miejscu zamieszkania osoby składającej wniosek ( Każdy powiat ma swoj własny wniosek, regulamin)
-
Skompletowanie wymaganych dokumentów, zazwyczaj określonych we wniosku bądź w regulaminie danego PCPR’u (lista ponożej).
-
Złożenie wypełnionego wniosku przez Wnioskodawcę w PCPR wraz z wymaganymi załącznikami.
-
Zaopiniowanie wniosku przez komisję i wydanie decyzji.
-
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, podpisanie umowy
-
Wpłata przez wnioskodawcę wkładu własnego na rzecz wykonawcy
-
Przesłanie do PCPR’u potwierdzenia dokonania wpłaty wkładu własnego (może być to faktura zaliczka wystawiona przez wykonawcę) oraz faktury opiewającej na pozostałą kwotę wystawionej przez wykonawcę.
Wymagane dokumenty
-
– Kopia orzeczenia o niepełnosprawności (oryginał do wglądu).
-
– Kopia orzeczenia o niepełnosprawności osób mieszkających wspólnie z Wnioskodawcą, w przypadku takich osób.
-
– Aktualne zaświadczenie lekarskie od lekarza specjalisty choroby zasadniczej, zawierające informację o rodzaju niepełnosprawności.
-
– Udokumentowana podstawa prawna zameldowania w lokalu, w którym ma nastąpić likwidacja barier architektonicznych (tylko w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych).
-
– Oświadczenie o dochodach Wnioskodawcy i osób zamieszkałych wspólnie z Wnioskodawcą.
-
–Oświadczenie o dopełnieniu formalności prawnych dot. barier architektonicznych i technicznych (o ile jest wymagane)
-
– Ksero dowodu Wnioskodawcy/przedstawiciela ustawowego (oryginał do wglądu).
-
– Oferta handlowa (imienna) z nazwą sprzętu, ceną brutto, pieczątką sklepu (Zazwyczaj jest to faktura Pro-Forma)
- – Gdy Wnioskodawcą jest dziecko/student– to zaświadczenie o pobieranej nauce ze szkoły/uczelni.
- – Dodatkowe opinie od logopedy/psychologa/terapeutów o wskazaniach do zakupu sprzętu.
- – Projekt (szkic pomieszczenia) i kosztorys wykonany i zatwierdzony przez osobę z uprawnieniami budowlanymi, pozwolenie na budowę, rozbudowę (tylko w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych).
- – Zgoda właściciela budynku (tylko w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na likwidację barier architektonicznych).
Jak uzyskać do 95% dofinansowania
Zachęcamy do skorzystania z możliwości dofinansowania ze środków PFRON. Dofinansowanie ze środków PFRON następuje na pisemny wniosek złożony do powiatowego centrum pomocy rodzinie właściwego dla miejsca zamieszkania osoby niepełnosprawnej. Chętnie pomożemy Państwu w uzyskaniu dofinansowania na podnośniki transportowo-kąpielowe dla osób niepełnosprawnych znajdujące się w naszej ofercie.
Możemy wyróżnić trzy rodzaje dofinansowań podzielonych ze względu na ich zadanie:
- likwidacji barier architektonicznych;
- likwidacji barier technicznych;
- likwidacji barier w komunikowaniu się;
Dofinansowanie na każdą z tych pul przysługuje oddzielnie, i może być przyznane osobie niepełnosprawnej raz na 3 lata (Wyjątek stanowi dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się w przypadku zakupu sprzętu komputerowego – co 5 lat). Czyli jedna osoba, w przeciągu trzech lat, może uzyskać nawet trzy dofinansowania.
Dofinansowaniu na bariery techniczne podlegają wszystkie rodzaje podnośników i jest to najczęściej składany wniosek przez naszych klientów. Dodatkowo, na podnośniki sufitowe oraz ścienne można również wnioskować o dofinansowanie na bariery architektoniczne, jako iż sprzęty te są montowane na stale do konstrukcji budynku.